تبلیغات
پایگاه مبارزه با فرقه ضاله وهابیت : برنامه شب های آسمانی شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 از شبکه قرآن با موضوعات مختلف دینی و نمایان ساختن چهره واقعی وهابیت - شبهات دروغین وهابیت علیه شیعه
 پایگاه مبارزه با فرقه ضاله وهابیت : برنامه شب های آسمانی شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 از شبکه قرآن با موضوعات مختلف دینی و نمایان ساختن چهره واقعی وهابیت
درباره ما  مناظره شیعیان و وهابیت پرسش و پاسخ طنز در رابطه با وهابیت هویت و تاریخچه وهابیت
آخرین مطالب
لینک پایگاه های مذهبی و فرهنگی
+ نویسنده رضا علی اکبری در 10:17 ب.ظ | نظرات()

آیا« شیعیان تمام فِرَق اسلامی غیر از تشیع را كافر می‌دانند و غیر از شیعه هیچ فرقه دیگری را مستحق رفتن به بهشت نمی‌دانند » ؟










آیا« شیعیان تمام فِرَق اسلامی غیر از تشیع را كافر می‌دانند و غیر از شیعه هیچ فرقه دیگری را مستحق رفتن به بهشت نمی‌دانند » ؟

شبهه:

عثمان الخمیس (از رهبران معاصر وهابی)مطرح كرده كه :

« شیعیان تمام فِرَق اسلامی غیر از تشیع را كافر می‌دانند و غیر از شیعه هیچ فرقه دیگری را مستحق رفتن به بهشت نمی‌دانند »

پاسخ:

وی با طرح این شبهه هم احساسات سایر مسلمین را علیه شیعه تحریك می‌كند .

هم برخورد فیزیكی بر ضد شیعه را فراهم می‌كند .

حال ببینید كه وقتی چند روایت از كافی و بحار و غیره هم كه ضمیمه این سخن بشود ، دیگر آن جوان لایعقل وهابی سعودی سر از پا نمی‌شناسد و بعد از آنكه بمب و نارنجك و مواد منفجره به خودش می‌بندد و رسماً ــ به زعم خودش ــ به جهاد با شیعه برخاسته و شیعیان را در افغانستان و پاكستان و عراق به خاك و خون می‌كشد .

دلایل وروش ها:

1-ما در عرصه‌های فرهنگی حضور فعال نداریم ، پاسخ‌های علمی ما به گوش اینها نمی‌رسد .

2- شیعه برخورد متقابل را به صلاح اسلام نمی‌داند ؛ حضرت آیت الله سیستانی فرمودند كه اگر هزاران نفر از شیعه را بكشید ما به انتقام حتی یك سنی را نخواهیم كشت . و هیچ یك از مراجع عظام تقلید ما چه در حال و چه در گذشته حتی به مقابله به مثل با وهابیت را هم فتوا ندادند .

از آن روزی ــ در سال701 و702 هجری توسط ابن‌تیمیه ــ كه پدیده وهابیت وارد عرصه بین الملل شد تا سال1157 هجری كه محمد بن عبدالوهاب حكومت وهابی را در عربستان سعودی پایه‌ریزی كرد ، یك فقیه شیعه را سراغ ندارید كه در برابر این تكفیریون و فتوا به مقابله و قتل شیعه فتوا داده باشد به جواز مقابله به مثل .

بله ، آن كسی كه اقدام به انتحار و قتل می‌كند محدور الدم است و ما می‌توانیم فقط نسبت به آن فردی كه دست به چنین اقدامی زده ــ اگر زنده بود ــ قصاص جاری كنیم ولی نسبت به غیر از او یعنی محركین و زمینه‌سازان و غیره علماء و فقهای ما تا به حال هیچ فتوائی نداده‌اند .

عثمان الخمیس ؛ بعد از ذكر شبهه ادله‌ای را هم از كتب ما می‌آورد از جمله اینكه می‌گوید :

قال ابن‌بابویه رئیس المحدثین عندهم : إنّ منكر الامام الغائب أشدّ كفراً من ابلیس هذا قاله فی كمال الدین ، صفحه13 و یروی الكلینی فی الكافی عن محمد بن علی الباقر أنّ الناس كلّهم اولاد بغایا ما خلا شیعتنا .

ابن‌بابویه رئیس محدثین شیعه گفته است : منكر امام غائب كفرش از ابلیس شدیدتر است و كلینی در كافی از امام باقر شیعیان گفته كه تمام مردم فرزندان زنا هستند غیر از شیعیان ما .

چندین مورد از این روایات را مطرح می‌كند و بعد از این متذكر سخن آقای تیجانی ــ كه بعد از شیعه شدنش گفته بود : خداوندی را كه راضی شده ابوبكر خلیفه پیامبرش باشد را قبول نداریم ــ شده می‌گوید : این سخن را آقای تیجانی در یكی از سخنرانی‌هایش در لندن گفته و كاست آن نیز موجود است . بعد روایتی از انوار نعمانیه می‌آورد كه گفته است :

یقولون إن ربهم الذی كان محمد نبیه و خلیفته بعده ابابكر و نحن نقول لانقول بذلك الرب و لا بذلك النبی بل نقول إن الرب الذی خلق خلیفة نبیه ابوبكر لیس ربنا و لا ذلك النبی نبیّنا هذا قاله فی الأنوار النعمانیه فی الجزءالثانی صفحه278

اهل سنت می‌گویند پروردگار ما پروردگاری است كه محمد نبیّش و ابوبكر خلیفه بعد از اوست امّا ما می‌گوئیم نه آن خدائی كه ابوبكر را خلیفه پیغمبر كرده خدای ما است و نه آن نبی .

در حقیقت عصاره این شبهه این است كه :

شیعیان ، ما اهل سنت را كافر و اولاد زنا می‌دانند و معتقدند كه نه خدائی را كه پیغمبرش خلیفه‌ای به نام ابوبكر دارد قبول داریم و نه آن پیغمبر را بلكه ما خدائی را می‌پرستیم كه وصی نبی او امیرالمؤمنین سلام الله علیه است .

اما جواب از این شبهه :

اولاً ایشان در مورد روایت كمال الدین خیانت علمی كرده و اصل روایت را نقل نكرده است . درست روایت كمال الدین ، ص13 این است كه :

من أنكر المهدی علیه السلام فی غیبته مثل ابلیس فی امتناعه من السجود لآدم .

اصلاً این روایتی كه شیخ صدوق آورده با آنچه كه ایشان نقل می‌كند فرق اساسی دارد . ایشان حتی نقل به معنی هم نمی‌كند بلكه یك واژه‌هائی را انتخاب می‌كند كه در تحریك احساسات اهل سنت بر ضد شیعه بهترین تأثیرگذاری را داشته باشد . پس اشكال اول این است كه ایشان خیانت علمی كرده است .

ثانیاً در این باره كه منكر حضرت ولی عصر یا یكی از ائمه كافر است یا نه ؟ شیعه معتقد است امامت از ضروریات مذهب است .

آیه الله خوئی در كتاب البیع فرموده كه «اگر كسی معتقد باشد ولایت و امامت ائمه علیهم السلام از اصول و از اموری است كه خداوند به نبیّش امر كرده است و با این اعتقاد منكر این مسأله باشد ، انكار این عقیده مستلزم كفراست» .

سپس در ادامه می‌گوید : « این عقیده را كه امامت جزو اصول دین باشد ندارند و انكارشان مستلزم كفر و نجاست نیست و سیره ائمه و متشرعین و فقهاء در طول تاریخ این بوده كه با اهل سنت معامله طهارت و مسلِم می‌كردند . در هیچ موردی نداریم كه ائمه بگویند اهل سنت به خاطر انكار امامت نجس یا كافر هستند ، فقهای ما هم در طول تاریخ چنین فتوائی نداده‌اند» .

فرمایش آقای خوئی به این معناست كه امامت در داخل مذهب ما از اصول است و اگر یك شیعه با شاخصه شیعه بودن منكر آن شود انكاراصلی از اصول مذهب را كرده و قطعاً این مستلزم نجاست و ارتداد است ولی یك سنی با شاخصه سنی بودن اگر انكار ولایت كند این مستلزم كفر نیست .

ثالثاً آیا مگر بزرگان شما صراحت ندارند بر اینكه :«من انكر المهدی فقد كفر ؟»

اگر ملاك روایت است پس شما هم این روایات را نقل نكنید ، بزرگان شما هم بر این عقیده پافشاری دارند .

جناب ابن‌حجر عسقلانی در كتاب لسان المیزان ، ج5 ، ص130 از جابر بن عبدالله انصاری نقل می‌كند :

قال النبی من انكر خروج المهدی فقد كفر بما أنزل علی محمد صلی الله علیه و آله و سلم .

هر كس خروج مهدی را انكار كند در حقیقت بر شریعت پیغمبر كفر ورزیده است .

آیا این عبارت تند است یا عبارت شیخ صدوق ؟ قطعاً تعبیر شیخ صدوق محترمانه‌تر است و می‌گوید كسی كه منكر ولایت مهدی شد این انكار او مانند امتناع ابلیس است از سجده نكردن در برابر شیطان ، نه كفری دارد و نه شركی .

جناب مقدسی شافعی از علماء بزرگ اهل سنت در كتاب عقد الدرر فی اخبار المنتظر ، ج1 ، ص36 نیز از جابر بن عبدالله انصاری نقل می‌كند :

قال رسول الله صلی الله علیه و سلم من كذّب بالدجال فقد كفر و من كذّب بالمهدی فقد كفر.

هر كس منكر دجال و منكر مهدی باشد كافر است .

جناب حموینی شافعی در فرائد السمطین ، ج2 ، ص334 روایتی ار پیامبر نقل می‌كند كه :

من انكر خروج المهدی فقد كفر.

پس این چیز تازه‌ای نیست كه فقط شیخ صدوق آن را مطرح كرده باشد و این قضیه اختصاص به شیعه ندارد كه منكر حضرت مهدی سلام الله علیه كفر باشد چنانكه حتی بن‌باز مفتی اعظم عربستان سعودی صراحت دارد بر اینكه روایات مربوط به مهدی از روایات متواتر است و در نزد وهابیت و اهل سنت روایت متواتر مانند آیه قرآن است .

تلخیصی از بیانات استاد دکتر قزوینی در سایت «ولی عصر(عج)»



برچسب‌ها: شبهات ،دروغین ،وهابیت ،علیه ،شیعه ،
چهارشنبه 3 خرداد 1396 05:58 ب.ظ
Aw, this was an incredibly nice post. Finding the time and actual
effort to make a good article… but what can I say… I put things off a lot and don't seem to get nearly anything done.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر